Idea współpracy trzech miast znajdowała już swoje realizacje we wspólnych przedsięwzięciach kulturalno – artystycznych. Działania te są przyjmowane z dużym entuzjazmem i przynoszą wymierne korzyści zarówno mieszkańcom naszych miast, jak i dają możliwość silnej promocji na zewnątrz.
Na bazie pozytywnych doświadczeń wynikających z dotychczasowej współpracy Burmistrzowie trzech gmin podjęli inicjatywę stworzenia nowoczesnej marki naszych miast. Obszary naszych gmin przylegają do siebie w taki sposób, że znajdują się w jednym obrysie, tworząc jeden obszar funkcjonalny o charakterze miejsko-wiejskim, z wyraźnymi cechami miast – ogrodów, o wysokim potencjale społecznym, dużym nasileniu atrakcji turystycznych i kulturalnych. Zarówno Milanówek, jak i Podkowa Leśna oraz Brwinów posiadają wysokie walory przyrodnicze, które decydują o zamieszkaniu na tym terenie i/lub prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnej z charakterem miasta.
Proces budowania marki „Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów (PTW)” rozpoczęły warsztaty strategiczne, które odbyły się 5 maja w Milanówku. Udział w warsztatach wzięli przedstawiciele trzech gmin, burmistrzowie, sekretarze miasta, skarbnicy, przedstawiciele Rad Miasta, kierownicy i pracownicy referatów: organizacyjnego, finansów, architektury, inwestycji, promocji i kultury oraz lokalni liderzy. Spotkanie prowadził p. Janusz Szewczyk – prezes Stowarzyszenia Rozwoju Gospodarczego Gmin. Tematem pierwszego spotkania warsztatowego była analiza potencjału rozwojowego obszaru każdej gminy.
Kolejne dwa spotkania zaplanowano na maj, miejscem spotkania będą kolejno Podkowa Leśna i Brwinów.