Ważne:
Strona Główna / Kultura / Kultura - Aktualności / INFORMACJA PRASOWA – Podkowa Leśna Pępkiem Europy

INFORMACJA PRASOWA – Podkowa Leśna Pępkiem Europy

Informacja prasowa ———————-Warszawa, 9 czerwca 2009 r.

 

 

JUŻ WIEMY, GDZIE ZNAJDUJE SIĘ „PĘPEK EUROPY”!

„Pępkiem Europy” została gmina Podkowa Leśna! To w niej frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w dniu 7 czerwca 2009 roku była najwyższa. Przyznanie tytułu „Pępka Europy” jest zwieńczeniem kampanii społecznej o tej samej nazwie, rozpoczętej w kwietniu br. przez Koalicję 7 czerwca.

Podkowa Leśna to miasto i gmina w województwie mazowieckim, w powiecie grodziskim. Do głosowania uprawnionych było 3211 mieszkańców. W niedzielnych wyborach do Europarlamentu wzięło udział 1634 osób, co stanowi 50,86 proc. osób uprawnionych do głosowania. Odsetek ten, najwyższy w kraju, zapewnił zwycięstwo gminie Podkowa Leśna.

 

Nagrodą dla Podkowy Leśnej będzie pamiątkowa tablica, która zostanie umieszczona w jednym z najważniejszych miejsc w gminie. W uroczystości nadania tytułu „Pępka Europy”, która odbędzie się w najbliższym tygodniu w zwycięskiej gminie, udział weźmie Marcin Meller. O dokładnym terminie wkrótce Państwa poinformujemy. Już teraz serdecznie zapraszamy na to wydarzenie.

 

O zaszczytny tytuł „Pępka Europy” mogły ubiegać się wszystkie polskie gminy. Współzawodnictwo między gminami miało na celu zachęcenie jak największej liczby obywateli do zagłosowania w dniu 7 czerwca w wyborach do Europarlamentu. Tytuł „Pępka Europy” został przyznany przez organizacje zrzeszone w Koalicji 7czerwca, realizującej kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”.

 

Od 15 kwietnia br. współzawodnictwo między gminami toczyło się również w internecie na stronie www.7czerwca.org.pl. „Internetowym Pępkiem Europy” została gmina Czarna Woda (województwo pomorskie), z której najwięcej osób (w stosunku do liczby mieszkańców) zadeklarowało udział w Eurowyborach.

 

Kampania „Pępek Europy” miała zasięg ogólnopolski, była widoczna zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach. W jej działania zaangażowanych było ponad 300 organizacji i grup nieformalnych z całej Polski, 50 uczelni wyższych, prawie 1500 szkół oraz liczne media lokalne i ogólnopolskie.

 

Odwołujące się do folkloru polskiego spoty z muzyką zespołu Żywiołak można było zobaczyć m.in. na kanałach TVN oraz w TV4, Superstacji, MTV, VIVA, 4fun.tv, w kinach sieci Cinema City czy w metrze warszawskim, a także na największych portalach internetowych. Wersję radiową spotu emitowały m.in. TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Zet, Roxy FM oraz liczne rozgłośnie regionalne. Reklamę prasową opublikowały m.in. Gazeta Wyborcza, Metro, Rzeczpospolita, Dziennik, Newsweek, Polityka, Wprost, Forum, Forbes, Polska The Times oraz inne tytuły Grupy Wydawniczej Polskapresse, Tele Tydzień, To i Owo.

 

Wyniki zaplanowanych w najbliższym czasie badań pokażą, jaki wpływ na wysokość frekwencji w Polsce miała kampania „Pępek Europy”. Ale już teraz powodem do zadowolenia może być fakt, że tegoroczna frekwencja do Europarlamentu, wynosząca 24,53 proc. jest wyższa od tej z 2004 roku o 3,66 punktów procentowych (2004 r. – 20,87 proc.). Ten pozytywny trend nie dotyczy natomiast większości państw Unii Europejskiej, gdzie zanotowano frekwencję niższą niż w wyborach w 2004. W Wielkiej Brytanii spadek ten wynosił 4,25 punktów procentowych, we Włoszech – 5,26, w Grecji – 10,59, a na Litwie aż 27,47 punktów procentowych (według danych z godz. 14.45 dn. 8 czerwca br.).

 

Inicjatorami Koalicji 7czerwca są: Fundacja im. Stefana Batorego, Instytut Spraw Publicznych, Stowarzyszenie Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja FOR, PKPP Lewiatan, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja im. Roberta Schumana, Związek Firm Public Relations, Mediacom, agencja Saatchi & Saatchi, agencja PZL.

 

Projekt jest realizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.

 

 

 

 

Więcej informacji udzielają:

 

Alicja Defratyka

Koordynator kampanii

Fundacja FOR
tel. 022 558 067, 0601 717 192

e-mail: alicja.defratyka@for.org.pl

 

Emilia Legieta

Fundacja FOR

tel. 022 558 74, 0691 232 993

email: emilia.legieta@for.org.pl

Błażej Lenkowski

Koordynator prawyborów na uczelniach

Stowarzyszenie Projekt: Polska

tel. 0501 093 748

email: blenkowski@projektpolska.pl

 

Paweł Ciacek

Stowarzyszenie Projekt: Polska

tel. 0503 009 007

email: Pawel.Ciacek@pl.millwardbrown.com

 

Anna Samel

Koordynator prawyborów w szkołach

Centrum Edukacji Obywatelskiej

tel. 0504 699 795

email: a.samel@ceo.org.pl

Sprawdź również

Śpiew to zdrowie – warsztaty śpiewu naturalnego

We wtorek 10 stycznia Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich zaprasza na pierwsze w 2023 roku …

 
 

MENU

Podkowa Leśna

Skip to content