Elementy kampanii:
21 stycznia w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie rusza akcja „Biblioteka. Miejsce czytania, miejsce działania”. Przez cztery dni będzie można wziąć udział w warsztatach, prezentacjach i akcjach artystycznych. Z kolei do 20 lutego osoby odwiedzające BUW będą mogły oglądać i uczestniczyć w instalacji poświęconej przestrzeni biblioteki, sposobowi jej działania i związanej z nią mitologii. Akcja jest wspólnym przedsięwzięciem Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie i Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Spoty w telewizji – emitowane przez sześć tygodni w siedmiu stacjach telewizyjnych; przedstawiające małą bibliotekę, w której twórczo – często z książką, ale nie tylko – spędzają czas zarówno dzieci, jak i dorośli, a bibliotekarka służy im pomocą, fachową wiedzą i inspiracją. Reklamę można zobaczyć w serwisie YouTube.
Konkurs internetowy „Spotkajmy się w bibliotece”, rozpoczynający się 19 stycznia – dla wszystkich chętnych. Uczestnicy opowiedzą w nim, czego poszukują w swojej bibliotece i co chcieliby, aby się w niej wydarzyło. Nagrody otrzymają zarówno autorzy najlepszych pomysłów, jak i wskazane przez nich biblioteki.
Portal bibliotek publicznych www.biblioteki.org – służący wymianie doświadczeń, prezentacji dobrych praktyk, przedstawianiu działalności bibliotek.
Reklamy na autobusach PKS – oklejone nimi autobusy będą przemierzać przez trzy miesiące (od kwietnia do czerwca) całą Polskę, dotrą nawet do najmniejszych miejscowości – z pewnością takich, w których znajduje się lokalna biblioteka.
Ogólnopolski kongres bibliotek – zorganizowany z myślą o wszystkich bibliotekarkach i bibliotekarzach, złożony z interaktywnych warsztatów, spotkań i prezentacji, odbędzie się jesienią 2010 roku.