Ważne:
Strona Główna / Komunikaty / Pacjencie, czy znasz swoje prawa?

Pacjencie, czy znasz swoje prawa?

Pacjencie, czy znasz swoje prawa?

Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:

1.      Świadczeń zdrowotnych

2.      Informacji o swoim stanie zdrowia

3.      Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem

4.      Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.

5.      Poszanowania intymności i godności

6.      Dokumentacji medycznej

7.      Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

8.      Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego

9.      Opieki duszpasterskiej

10.  Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

 

Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:

Bezpłatna infolinia: 800-190-590 (czynna pn. – pt.  w godz. 9.00 – 21.00)

połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora):

(22) 833- 08-85; (22) 635- 59-96

Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.

 

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

al. Zjednoczenia 25

01-829 Warszawa

tel. (22) 532 82 50; fax: (22) 833 08 86;

sekretariat@bpp.gov.pl;   www.bpp.gov.pl

 

Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Sprawdź również

Konsultacje projektu uchwały ws. programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy

  Informacja z dnia 20.10.2022 r. – Konsultacje zakończone – brak uwag Ogłoszenie z dnia …

 
 

MENU

Podkowa Leśna

Skip to content