Wszystkich zainteresowanych zagospodarowaniem przestrzennym naszego miasta zapraszamy na wykład-spotkanie rozpoczynające współpracę między Miastem Podkowa Leśna, a Katedrą Projektowania Urbanistycznego i Krajobrazu Wiejskiego Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Spotkanie ze studentami, otwarte rózwnież dla mieszkańców, odbędzie się 7 marca (sobota), ogodz. 11.00 w Pałacyku Kasyno.
W tym samym dniu zostanie też podpisany List o Współpracy pomiędzy Burmistrzem Podkowy Leśnej, Arturem Tusińskim, a Kierownikiem Katedry Projektowania Urbanistycznego i Krajobrazu Wiejskiego Politechniki Warszawskiej, prof. dr hab. arch. Sławomirem Gzellem.
Współpraca dotyczyć będzie realizacji Konkursu urbanistycznego NOWA POLITYKA PRZESTRZENNA dla PODKOWY LEŚNEJ pod patronatem Burmistrza Miasta Podkowa Leśna dla Studentów Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Przedmiotem Konkursu będzie sporządzenie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Podkowa Leśna w sposób zbliżony do wymagań wynikających z przepisów Ustawy z 27.III.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 28.IV.2004 r. ws. zakresu projektu studium uikzp gminy, jednak z ograniczeniami i preferencjami, które zostaną przedstawione Uczestnikom.
W efekcie Konkursu powstanie wystawa 12 studiów uwarunkowań przestrzennych, która zostanie zaprezentowania we wrześniu 2015 r. w czasie obchodów Europejskich Dni Dziedzictwa w Podkowie Leśnej.
Współpraca dotyczyć będzie realizacji Konkursu urbanistycznego NOWA POLITYKA PRZESTRZENNA dla PODKOWY LEŚNEJ pod patronatem Burmistrza Miasta Podkowa Leśna dla Studentów Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Przedmiotem Konkursu będzie sporządzenie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Podkowa Leśna w sposób zbliżony do wymagań wynikających z przepisów Ustawy z 27.III.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 28.IV.2004 r. ws. zakresu projektu studium uikzp gminy, jednak z ograniczeniami i preferencjami, które zostaną przedstawione Uczestnikom.
W efekcie Konkursu powstanie wystawa 12 studiów uwarunkowań przestrzennych, która zostanie zaprezentowania we wrześniu 2015 r. w czasie obchodów Europejskich Dni Dziedzictwa w Podkowie Leśnej.
Każda z prac będzie składać się z kilku plansz przedstawiających:
– analizy wybranych uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego m. Podkowa Leśna;
– autorskie wnioski z analiz Uwarunkowań;
– projekt lokalnej polityki przestrzennej – Kierunki zagospodarowania przestrzennego Miasta Podkowa Leśna;
– oraz autorskie prezentacje / wizualizacje wybranych zagadnień lokalnej polityki przestrzennej – rozwoju przestrzennego Miasta Podkowa Leśna.
Burmistrz Miasta Podkowa Leśna – Artur Tusiński będzie Fundatorem nagród i wyróżnień dla Uczestników, Organizatorem spotkań dotyczących Konkursu, pokonkursowej debaty oraz wystawy Prac i ich ewentualnej publikacji. Burmistrz wskaże także swoich Przedstawicieli do Jury Konkursu. Po zakończeniu wystawy Projektów na Wydziale Architektury, Burmistrz (Miasto Podkowa Leśna) stanie się właścicielem Prac.
W Jury Konkursu uczestniczyć będą – obok Przedstawicieli Burmistrza – Pracownicy Katedry prowadzący ćwiczenie projektowe, a Współprzewodniczącymi Jury będą Burmistrz Miasta Artur Tusiński oraz Kierownik Katedry prof. dr hab. arch. Sławomir Gzell.
Burmistrz Miasta Podkowa Leśna – Artur Tusiński będzie Fundatorem nagród i wyróżnień dla Uczestników, Organizatorem spotkań dotyczących Konkursu, pokonkursowej debaty oraz wystawy Prac i ich ewentualnej publikacji. Burmistrz wskaże także swoich Przedstawicieli do Jury Konkursu. Po zakończeniu wystawy Projektów na Wydziale Architektury, Burmistrz (Miasto Podkowa Leśna) stanie się właścicielem Prac.
W Jury Konkursu uczestniczyć będą – obok Przedstawicieli Burmistrza – Pracownicy Katedry prowadzący ćwiczenie projektowe, a Współprzewodniczącymi Jury będą Burmistrz Miasta Artur Tusiński oraz Kierownik Katedry prof. dr hab. arch. Sławomir Gzell.