Trudno w to uwierzyć, ale to nie architekci, nie urbaniści i nie miejscy planiści kształtują dziś ostateczną postać przestrzeni publicznej, w której wszyscy wspólnie funkcjonujemy. Dokonania tych specjalistów, którzy teoretycznie powinni mieć ostatnie zdanie na temat wyglądu naszych miast, stanowią tylko tło dla działania siły mającej o wiele większy wpływ na wygląd naszego otoczenia – dla reklamy. Reklama zewnętrzna, z angielskiego zwana outdoorem, wymknęła się w Polsce spod kontroli. Przestrzeń publiczna została przez nią całkowicie zawłaszczona.
W dniu dzisiejszym 3 sierpnia została rozebrana wielkogabarytowa reklama umieszczona przy ul. Gołębiej u zbiegu drogi wojewódzkiej nr 719 będąca samowolą budowlaną. Pomimo iż ułatwiająca utrzymanie przestrzeni publicznej ustawa krajobrazowa jeszcze nie weszła w życie, Burmistrz Miasta Podkowa Leśna postanowił uwolnić podkowiańską przestrzeń publiczną od natłoku reklam. W pierwszej kolejności uprzątnięte zostało centrum miasta, a teraz przyszła kolej na wielkogabarytową reklamę. Należy wspomnieć, że w obecnej chwili samorządy terytorialne w swoich kompetencjach nie posiadają wystarczających instrumentów prawnych w zakresie utrzymania ładu, estetyki i porządku przestrzennego, a mimo to z wielkim sukcesem udało się sprawę doprowadzić do końca.
14 lipca 2015 r. doczekaliśmy się wydania decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego nakazującej z rygorem natychmiastowej wykonalności rozbiórki dwóch nielegalnie zainstalowanych wielkogabarytowych, podświetlanych tablic reklamowych, usytuowanych u zbiegu drogi 719 oraz ulicy Gołębiej. Do takiego rozstrzygnięcia sprawy doszło po wielu naszych interwencjach u Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru budowlanego, Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w ścisłej współpracy z Polską Spółką Gazownictwa, na której urządzeniach, czyli czynnej sieci gazowej zostały samowolnie usytuowane obiekty reklamowe.