22 października 2013r. w Sali Konferencyjej Zespołu Szkół Samorządowych w Podkowie leśnej o g. 18.30 odbyło się Spotkanie Mieszkańców. W trakcie spotkania poruszono następujące tematy:
1. Informacja o kontroli przyłączy – apel o rejestrację przyłączy i podpisywanie umów.
2. Odbiór odpadów: 18 nieruchomości nie złożyło deklaracji, jednak aż 27% ogółu nieruchomości do tej pory nie uregulowało należności za odbiór śmieci za pierwsze 3m-ce obowiązującej opłaty.
3. Projekt nowego budżetu – do 30 września mogły wpływać propozycje do nowego budżetu.
4. Powitanie Prezesa WKD Grzegorza Dymeckiego i dyskusja:
– czy możliwe jest zwiększenie ilości kursów porannych?
W związku z jednotorowym odcinkiem do Grodziska, obecna częstotliwość kursów nie może być zwiększona
– czy dodatkowe składy mogą startować w Podkowie?
Tak, jednak największy potok pasażerów jest na trasie Komorów – Warszawa. Należy traktować kolej WKD jako namiastkę metra – w czasie godzin szczytu będzie ona bardzo zatłoczona.
– czy można postawić sygnalizator dźwiękowy na przejeździe w Podkowie?
Wszystkie sygnały są znormalizowane, można więc postawić sygnalizację świetlną (będzie to wówczas przejazd Kategorii C). Kategorię nadaje się po przeprowadzenie pomiaru nasilenia ruchu przez przejazd. Nie doradzałbym budowy rogatek, gdyż spowodują one totalne korki.
– jakie są/będą formy płatności za bilety?
Obecnie stopniowo są montowane automaty biletowe na stacjach WKD, będzie można w nich płacić kartą kredytową i oprócz biletów WKD, będzie można nabyć w nich bilety okresowe, doładowywać tez warszawską Kartę Miejską. Kasy pozostaną na stacjach o ile ajenci zgodzą się pracować przy mniejszych zyskach ze względu na konkurencję automatów biletowych.
– czy dzieci dojeżdżające do szkoły w Podkowie mogą jeździć WKD bezpłatnie?
WKD nie jest przedsiębiorstwem dotowanym i musi na siebie zarabiać, dlatego ewentualne dopłaty do biletów mogą być w gestii samorządu.
Jednak samorząd jest też ograniczony. Ustawa przewiduje dofinansowanie dowozu do szkoły oddalonej powyżej 3 km od miejsca zamieszkania
– czy nowy tabor może stać się standardem WKD?
Tak, planujemy zakup 6 nowych taborów, czyli będziemy mieć ich w sumie 20. W związku z planowaną zmianą napięcia pod koniec 2014r. będzie z resztą konieczna likwidacja starych taborów. Nowe tabory będą dwuczłonowe.
– co z Porozumieniem Park&Ride?
Zarząd WKD popiera ten projekt, mimo, że nie ma w nim jakiegoś bezpośredniego interesu. Realizacja Park& Ride nie przełoży się na finansowe zyski WKD. Jednak projekt jest prospołeczny i proekologiczny, WKD chętnie go dofinansuje. Od 3 lat jednak piętrzą się kolejne problemy, np. obecnie, projekt jest zablokowany poprzez brak zgody na wycinkę drzew. To będzie skutkować tym, że wygasną terminy innych pozwoleń i tak kółko się zamyka.
– czy planowane są kolejne remonty linii?
Tak, jak co roku staramy się przeprowadzać je w czasie wakacji. Remonty są niezbędne.
– czy planowana jest realizacja ścieżek rowerowych wzdłuż torów?
To dobry projekt. Jest już koncepcja, gminy są otwarte, ale realizacja rozbija się o pieniądze, których nadal nie udało się zorganizować na ten projekt.
1. Informacja o kontroli przyłączy – apel o rejestrację przyłączy i podpisywanie umów.
2. Odbiór odpadów: 18 nieruchomości nie złożyło deklaracji, jednak aż 27% ogółu nieruchomości do tej pory nie uregulowało należności za odbiór śmieci za pierwsze 3m-ce obowiązującej opłaty.
3. Projekt nowego budżetu – do 30 września mogły wpływać propozycje do nowego budżetu.
4. Powitanie Prezesa WKD Grzegorza Dymeckiego i dyskusja:
– czy możliwe jest zwiększenie ilości kursów porannych?
W związku z jednotorowym odcinkiem do Grodziska, obecna częstotliwość kursów nie może być zwiększona
– czy dodatkowe składy mogą startować w Podkowie?
Tak, jednak największy potok pasażerów jest na trasie Komorów – Warszawa. Należy traktować kolej WKD jako namiastkę metra – w czasie godzin szczytu będzie ona bardzo zatłoczona.
– czy można postawić sygnalizator dźwiękowy na przejeździe w Podkowie?
Wszystkie sygnały są znormalizowane, można więc postawić sygnalizację świetlną (będzie to wówczas przejazd Kategorii C). Kategorię nadaje się po przeprowadzenie pomiaru nasilenia ruchu przez przejazd. Nie doradzałbym budowy rogatek, gdyż spowodują one totalne korki.
– jakie są/będą formy płatności za bilety?
Obecnie stopniowo są montowane automaty biletowe na stacjach WKD, będzie można w nich płacić kartą kredytową i oprócz biletów WKD, będzie można nabyć w nich bilety okresowe, doładowywać tez warszawską Kartę Miejską. Kasy pozostaną na stacjach o ile ajenci zgodzą się pracować przy mniejszych zyskach ze względu na konkurencję automatów biletowych.
– czy dzieci dojeżdżające do szkoły w Podkowie mogą jeździć WKD bezpłatnie?
WKD nie jest przedsiębiorstwem dotowanym i musi na siebie zarabiać, dlatego ewentualne dopłaty do biletów mogą być w gestii samorządu.
Jednak samorząd jest też ograniczony. Ustawa przewiduje dofinansowanie dowozu do szkoły oddalonej powyżej 3 km od miejsca zamieszkania
– czy nowy tabor może stać się standardem WKD?
Tak, planujemy zakup 6 nowych taborów, czyli będziemy mieć ich w sumie 20. W związku z planowaną zmianą napięcia pod koniec 2014r. będzie z resztą konieczna likwidacja starych taborów. Nowe tabory będą dwuczłonowe.
– co z Porozumieniem Park&Ride?
Zarząd WKD popiera ten projekt, mimo, że nie ma w nim jakiegoś bezpośredniego interesu. Realizacja Park& Ride nie przełoży się na finansowe zyski WKD. Jednak projekt jest prospołeczny i proekologiczny, WKD chętnie go dofinansuje. Od 3 lat jednak piętrzą się kolejne problemy, np. obecnie, projekt jest zablokowany poprzez brak zgody na wycinkę drzew. To będzie skutkować tym, że wygasną terminy innych pozwoleń i tak kółko się zamyka.
– czy planowane są kolejne remonty linii?
Tak, jak co roku staramy się przeprowadzać je w czasie wakacji. Remonty są niezbędne.
– czy planowana jest realizacja ścieżek rowerowych wzdłuż torów?
To dobry projekt. Jest już koncepcja, gminy są otwarte, ale realizacja rozbija się o pieniądze, których nadal nie udało się zorganizować na ten projekt.
5. Pozostałe tematy:
– skrzyżowanie Lipowej i Jana Pawła: bardzo wąska ulica Lipowa łączy się pod kątem prostym z ul. Jana Pawła II i trudno jest wykręcić samochodom z Lipowej w Jana Pawła, co powoduje rano dodatkowe korki.
– kwestia chodnika i przejścia na Bukowej, przy Grabowej i Wschodniej, sprawa wyniesionego skrzyżowania na Bukowej.
– ul. Iwaszkiewicza – przewidziana jako projekt w budżecie na rok 2014
– kwestia braku spowalniaczy na ul. Zachodniej
– czy na miejscu lip, które padły, planowane są nowe nasadzenia?
Spotkanie zakończyło się konkluzją o potrzebie organizacji regularnych spotkań z mieszkańcami, tak by móc na bieżąco dyskutować aktualne probemy i szukac możliwości ich rozwiązań.