Warszawska Kolej Dojazdowa wybrała firmę, która wybuduje drugi tor z Grodziska do Podkowy Leśnej. Prace mają zacząć się w ciągu najbliższych tygodni.
Przewidziany przez WKD budżet na inwestycję wynosił 100 mln zł. Pierwsze złożone do firmy oferty opiewały na kwoty w przedziale 172 mln do blisko 280 mln zł, tym samym znacznie przewyższając zaplanowane na to przedsięwzięcie pieniądze. Jednak nie były to ostateczne ceny, bowiem odbyła się jeszcze aukcja elektroniczna, która wyłoniła zwycięzcę. Została nią firma INTOP z Warszawy, która złożyła ofertę akceptowalną dla spółki WKD o wartości 142,5 mln, tym samy stając się wykonawcą drugiego toru kolejki.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. rozbudowę linii kolejowej nr 47 na szlaku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki Radońska poprzez dobudowę drugiego toru wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz wymianę nawierzchni toru istniejącego, a także przebudowę torów i urządzeń kolejowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na stacjach Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska. Ponadto, zleceniobiorca wykona przebudowę przejazdów kolejowo – drogowych i przejść dla pieszych w poziomie szyn, dróg dojazdowych do przejazdów i dróg równoległych, urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym, a także przebudowę istniejącej i budowę nowej sieci tradycyjnej nad dobudowanym torem. W ramach zadania zostaną także rozebrane i wybudowane nowe obiekty inżynieryjne.
W zakres przedsięwzięcia wchodzi także rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów oraz dojść do peronów na przystankach m.in. w Podkowa Leśna Zachodnia, Kazimierówka, Brzózki, Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, Grodzisk Mazowiecki Jordanowce oraz na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska wraz z małą infrastrukturą i systemem informacji dla podróżnych, a także remont budynków stacyjnych/dworcowych na stacjach Grodzisk Mazowiecki Radońska i Podkowa Leśna Główna wraz z rozbiórką maszu antenowego na dworcu w Podkowie.
Termin realizacji zadania to 22 miesiące od daty rozpoczęcia realizacji inwestycji.