Ważne:
Strona Główna / Miasto-Ogród / Miasto Ogród - Aktualności / Szkoła wspiera uczniów, rodziców i nauczycieli

Szkoła wspiera uczniów, rodziców i nauczycieli

Praca dyrekcji, zespołu psychologiczno-pedagogicznego oraz nauczycieli wspomagających w szkole w czasie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek oświaty

Opieka nad uczniami i udzielenie im wsparcia

Dyrekcja szkoły, we współpracy z zespołem psychologiczno-pedagogicznym w składzie Justyna Kaczmarek (pedagog), Agnieszka Hirny (psycholog) i Daria Wolaniecka (psycholog), w chwili gdy szkoła znalazła się w nowej sytuacji w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania jednostek oświaty podjęła niezwłoczne działania, aby w pierwszej kolejności przywrócić i objąć pomocą psychologiczno-pedagogiczną tych uczniów, którzy w trakcie „zwykłej” pracy szkoły byli taką pomocą objęci. Zespół skontaktował się ze wszystkimi rodzicami tych uczniów  i po uzyskaniu zgody rodziców na prowadzenie zajęć zdalnych, uczniom tym zostało zapewnione indywidualne wsparcie psychologiczne lub pedagogiczne.

Zespół psychologiczno-pedagogiczny jest także obecny na platformie, która służy szkole do pracy zdalnej, dzięki czemu uczniowie mają możliwość bezpośredniego kontaktu z zespołem i uzyskania pomocy. Część uczniów korzysta z tej możliwości na bieżąco. Niezwłocznie także zostały przywrócone grupowe zajęcia, którymi byli uczniowie objęci w codziennej pracy szkoły, takie jak np. zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych).

Uczniowie ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi otrzymali i otrzymują bezpośrednie wsparcie nauczycieli współorganizujących proces nauczania, którzy uczestniczą w codziennych zajęciach uczniów oraz prowadzą z nimi zajęcia indywidualne, w tym rewalidację.

Szkoła postarała się, aby wszyscy uczniowie mieli dostęp do lekcji zdalnych dlatego też zidentyfikowano uczniów, którzy mają utrudniony dostępem do urządzeń elektronicznych, lub którzy są z rodzin wielodzietnych, gdzie liczba takich urządzeń jest zbyt mała, aby wszystkie dzieci mogły uczestniczyć jednocześnie w zajęciach. Uczniom tym zostało przekazane 9 tabletów i 2 komputery.

Wsparcie dla uczniów cudzoziemskich mieszkających w Ośrodku Recepcyjnym w Dębaku

Z dnia na dzień okazało się, że uczniowie szkoły mieszkający w Ośrodku Recepcyjnym w Dębaku (20 uczniów) stracili jakikolwiek dostęp do internetu, ponieważ zamknięto pracownię komputerową. Uczniowie ci zatem nie mają żadnej możliwości korzystania z lekcji zdalnych. W związku z tym nauczyciele dwa razy w tygodniu przygotowują dla uczniów prace do wykonania i są one przez szkołę zawożone do Ośrodka w Dębaku. Prace dzieci są także dwa razy w tygodniu z Ośrodka odbierane, segregowane i oddawane nauczycielom poszczególnych klas do sprawdzenia. Taki sposób pracy, choć jedyny możliwy, może długofalowo utrudnić tym uczniom zarówno proces pozyskiwania kompetencji językowych jak i proces nauki jako takiej.

Opieka nad rodzicami

Od początku pracy zdalnej szkoły zespół psychologiczno-pedagogiczny oferował i oferuje także wsparcie rodzicom, którzy z dnia znaleźli się w trudniej sytuacji, zarówno finansowej jak i życiowo-organizacyjnej. Każdego dnia w godzinach pracy szkoły zespół psychologiczno-pedagogiczny jest dostępny dla rodziców i na bieżąco udziela im pomocy.

Wsparcie dla nauczycieli

Dyrekcja szkoły oraz zespół psychologiczno-pedagogiczny wspiera także nauczycieli, którzy z dnia na dzień znaleźli się w nowej i trudnej sytuacji zawodowej. Wsparcie to objęło następujące działania:

  • Stworzenie odrębnego miejsca pracy dla nauczycieli, którzy mają utrudnioną możliwość pracy zdalnej z domu
  • Wyposażenie nauczycieli mających utrudniony dostęp do sprzętu komputerowego w komputery i tablety
  • Przeszkolenie wszystkich nauczycieli w zakresie pracy zdalnej oraz zapewnianie dalszych szkoleń dla nauczycieli w zakresie nowych funkcjonalności platformy wykorzystywanej do zdalnej nauki
  • Wsparcie nauczycieli-wychowawców w zakresie zapewnienia im odpowiednich materiałów dydaktycznych dotyczących pandemii (dostosowanych do wieku uczniów), aby ułatwić im prowadzenie godzin wychowawczych
  • Przeprowadzenie, we współpracy z zespołem psychologiczno-pedagogicznym, diagnozy potrzeb i satysfakcji nauczycieli, aby móc skutecznie wspierać kadrę pedagogiczną w tych trudnych i wymagających warunkach pracy.

Sprawdź również

Życzenia Świąteczne

 
 

MENU

Podkowa Leśna

Skip to content