W listopadzie zakończyła się pierwsza edycja kampanii pn. „Twoja bezpieczna WuKaDka” zorganizowanej przez Warszawską Kolej Dojazdową. Podkowa Leśna jako partner tego przedsięwzięcia włączyła się w jego rozpowszechnianie. Celem kampanii było przede wszystkim podnoszenie świadomości uczestników ruchu drogowego na niebezpieczeństwo jakie niesie za sobą brawura, pośpiech, ignorancja czy brak rozsądku, które są najczęstszymi przyczynami śmiertelnych wypadków z udziałem kierowców i pieszych.
Warszawska Kolej Dojazdowa jako przewoźnik i zarządca infrastruktury mocno skupia się na poprawie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych i w ich najbliższym otoczeniu. Doskonale zdaje sobie sprawę, że tarczą chroniącą przed nieszczęśliwymi wypadkami jest wiedza i odpowiedzialność za siebie i inne osoby. Dlatego podjęła szeroko zakrojone działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na terenie kolejowym nie tylko poprzez angażowanie środków finansowych w nowoczesne urządzenia i zabezpieczenia, ale również poprzez edukację. Podczas kampanii „Twoja bezpieczna WuKaDka” Spółka wraz z partnerami projektu umieszczała comiesięczne komunikaty, artykuły i publikacje w social mediach oraz na stronach internetowych.
Warszawska Kolej Dojazdowa prowadzi również działania, aby jeszcze w tym roku wszystkie przejazdy kolejowe znajdujące się na linii WKD zostały podłączone bezpośrednio do systemu numeru alarmowego 112.
Kampania informacyjno-edukacyjna „Twoja bezpieczna WuKaDka” będzie kontynuowana w 2022 roku również przez czynny udział WKD w II edycji ogólnopolskiej kampanii pt. „Kolejowe ABC” promującej bezpieczeństwo na obszarze kolejowym a organizowanej przez Urząd Transportu Krajowego. W ramach kampanii w dalszym ciągu Spółka będzie zwracać uwagę na właściwe zachowania kierowców, rowerzystów i pieszych na przejazdach kolejowo-drogowych i w najbliższym ich otoczeniu oraz bezpieczne korzystanie z transportu kolejowego.