Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego, w IV kwartale 2017 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,77%.
Wskaźnik osiągnięty przez WKD w ciągu IV kwartału 2017 r. był ponadto najwyższy w porównaniu z pozostałymi trzema kwartałami tego roku.
Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali całego 2017 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, WKD również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,58%.
Osiągnięty w ciągu IV kwartału 2017 r., jak również w ciągu całego 2017 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka mogła osiągnąć m.in. dzięki następującym uwarunkowaniom:
- Organizowanie i prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, niezależnej od innych operatorów oraz nie wykorzystywanej przez innych przewoźników.
- Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
- Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej.